Forum Gildii Champions Of Molten

Jebacz!

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-11-16 23:05:34

Crabby
Administrator
Dołączył: 2015-11-16
Liczba postów: 11
WindowsChrome 46.0.2490.86

Fire mage Pve

I. Wstęp

Mag Fire jest jednym z “topowych” casterów, ale jednocześnie jest najbardziej nieprzewidywalny. Wynika to z wysokiej zależności tego speca od częstotliwości trafień krytycznych.

II. Podsumowanie dla niecierpliwych

Talenty:
http://atlantiss.pl/armory/talent-calcu … 1323103.17-

Glyphy:
Glyph of Fireball
Glyph of Pyroblast
Glyph of Molten Armor

Glyph of Dragon’s Bearth
Glyph of Evocation/Blink
Glyph of Polymorph/Blast Wave

Gemy:
czerwony: Brilliant Inferno Ruby - 40 Intellect
fioletowy: Veiled Demonseye - 20 Intellect /20 Hit rating
pomarańczowy: Reckless Ember Topaz - 20 Intellect / 20 Haste rating

Meta: Burning Shadowspirit Diamond - 54 Intellect / 3% Increased Critical Damage Effect

Wskazówki:
Pilnuj aktywnego armora, pilnuj debuffu Critical Mass na celu, pilnuj Living Bomby, korzystaj z proców Pyroblast!


III. Czary


Fireball (FB)- nasz filler- czar castowany, gdy czekamy na proce/cooldowny - robi średnio 30%-40% naszego damage done. Skaluje się linowo z Haste’em.

Frostfire Bolt (FFB)-alternatywa dla Fireballa, gdy zostanie zglyphowany - wówczas zostawia na celu DoTę. Preferowany w buildzie pod Haste - obowiązuje go mniej boostów do Crita.

Pyroblast (Pyro) - bije nieco mocniej niż FB, ale pozostawia też na celu DoTę (ważne dla Combustion). Ze względu na baardzo długi cast time, korzystamy z Pyro tylko po procach talentu Hot Streak. DoTa skaluje się z haste’m i mastery. Nakłada talent Critical Mass.

Living Bomb (LB) - DoTa stanowiąca sporą część naszego dmg. Bardzo ważne jest pilnowanie aby była na celu możliwie cały czas, przy czym POZWALAMY jej wybuchnąć, zwłaszcza na walkach AoE.  Skaluje się z haste’m i mastery.

Scorch - Jeśli w trakcie walki mamy pecha i przez 30sek nie wskoczy nam proc Hot Streaka, Scorchem odświerzamy debuff na 5% crita. Poza tym dzięki talentom Scorch jest darmowy i możemy go castować w biegu - warto o tym pamiętać i wykorzystywać to. W tym miejscu zaznaczę jeden problem z fazami bieganymi - ponieważ Scorch nie ma travel time’a (czyt. zadaje obrażenia dokładnie w momencie zakoczenia casta) i szybko się castuje, łatwo “stracić” proc Hot Streaka, gdy 3 Scorche pod rząd critną.

Fire Blast - instant na CD, zadaje mało obrażeń, ale dzięki talentowi Impact jest niezbędny do AoE DPSu - rozprowadza WSZYSTKIE DoTy na pobliskie efekty ( w tym Combustion). W rotacji Single Target jest stratą DPSu, aczkolwiek wersja z proca może służyć za interrupt ( krótki stun).

Blast Wave - Kosztuje śmieszną ilość many i w tym samym miejscu mamy darmowego Flamestrike’a - przy rotacji AoE korzystamy kiedy tylko jest dostępny. Na krótką chwilę slowuje co można wykorzystać na niektórych walkach nawet na pojedyńcze targety.

Flamestrike -Istotny czar w rotacji AoE, aczkolwiek odradzam spam- instant obrażenia są dość niskie a kosztuje horrendalną ilość many. Rozwiewam wątpliwości - FS nie zostawia DoTy jako takiej na targecie, nie będzie więc współdziałać z talentem Impact

Dragon’s Breath - kolejny przydatny czar w arsenale Fire, zadaje więcej obrażeń niż Blast Wave, ale wymaga bycia blisko celu. Bardzo istotną częścią tego czaru jest disorient - który wykorzystujemy od kontrolowania addów, po przerywanie castów niektórym przeciwnikom.

Combustion - czyli dlaczego on robi cyferki, a ja nie? Poza Time Warpem najważniejszy CD w arsenale Fire Maga - sumuje efekty wszystkich aktywnych DoT (Ignite, Living Bomb, Pyrobast, Frostfire Bolt)  na celu i tworzy dodatkowy efekt, nie zjadając poprzednich - na walkach AoE robi całkowite spustoszenie. Niewątpliwie najważniejszą składową dobrego Combu jest soczysty Ignite - gdy ta krótka DoTa ticka za 10k, KAŻDY tick Combu to przynajmniej 5k -a bazowo ticków jest 10. Bardzo mocno skaluje sięz haste’m.

Flame Orb - w założeniu najważniejszy po Combu czar, w realiach naszego serwera sugeruje narazie o nim zapomnieć - na chwilę obecną bije za ~300-400 dmg co sekundę przez 15sek - powinien bić ok 2,5k co sekundę [dblpt]D


Cone of Cold - jednym z najważniejszych atutów maga jest jego wszechstronność, nawet
jesli powierzchowna - AoE slow bardzo często się przydaje.

Frost Nova - jak wyżej, tyle że freeze.

Blink - ulubiony i najbardziej zdradziecki ( na privach- textury ) czar magów. Zawsze pod ręką

Polymorph - owieczka (badź inny słodziak) zawsze była istotnym czarem w arsenale maga.

Evocation - Owszem, długi cooldown, ale zapewnia solidną porcję many. Wraz z Mana Gemem praktycznie zapobiegają sytuacji OOM - no chyba że uwielbiasz spamować Flamestrike’iem - ostrzegałem!

Mana Gem - opłaca się go zrobić i od razu użyć - już wtedy jesteśmy do przodu z maną. Pamiętaj, że MG jest itemem - musisz mieć  miejsce w plecaku i zbindować item na pasek [dblpt])

Spellsteal - znam magów, którzy nie wiedzieli o istnieniu tego czaru :> Przed bezmyślnym zabieraniem wszystkiego co popadnie zachęcam do przeczytania co te buffy robią na przeciwniku - niektóre wcale nie są takie fajne, inne owszem - SS stacków z Arcanotrona przynosi całkiem ciekawe efekty [dblpt])

Ice Block - raz, dwa, trzy kostką lodu jesteś .. Ja? - krótka niewrażliwość na jakiekolwiek obrażenia, domyślny Oh shit button gdy przeagrujemy - przy czym z reguły jak przeagrowaliśmy raz( zwykle na początku walki, kiedy wejdzie nam ładne Combustion), boss sie na nas ponownie rzuci po wyjściu z IB.

Invisibility - yay, mamy Shadowmelda [dblpt]D a tak na serio, warto wykorzystać Invi aby mieć dodatkową potkę w trakcie walki - wyjście z combatu chociażby na ułamek sekundy uruchamia cooldown na potkach.

Counterspell - Interrupt o długim CD. Raczej nie będziemy dedykowanymi przerywaczami, ale warto go mieć pod ręką.

Time Warp - klasyczny, potężny cooldown - 30% Haste dla całego raidu - korzystamy z niego po komendzie/uzgodnieniu z Raid Leaderem

Decurse - często zapominany czar w arsenale magów. Jest możliwe że healami będą tylko priesty /paladyni - wówczas to naszym zadaniem będzie ściaganie curse’ów z członków raidu.


IV. Talenty


T1:
Master of Elements - Fire opiera się o crity, a ten talent zwraca przez to spore ilości many.
Burning Soul - mniejszy pushback - większy DPS.
Improved Fire Blast - Ponieważ Fire Blast wykorzystujemy tylko do rozprowadzania DoT, mało przydatny talent.
T2:
Ignite - Jeden z najważniejszych talentów w drzewku. Nasze crity zostawiają na celu soczystą DoTę, niestety bardzo krótką - o interakcji Ignite’a i Combustion poniżej.
Fire Power - Co prawda na tą chwilę Flame Orb nie działa prawidłowo, ale 3% więcej fire dmg zawsze się przyda.
Blazing Speed - Talent o większym znaczeniu w PvP niż PvE. Do celów raidowych atrakcyjniejszy jest Cauterize.
Impact - Bardzo ważny talent jesli chodzi o walki AoE, a w tych najlepiej odnajduje się Fire. Wzmocniony Fire Blast rozprowadza DoTy z naszego targetu na wszystkie wrogie jednostki w promieniu 12y. Bonusowo, stunuje głowny target na 2 sek.
T3:
Cauterize - Krótko - survival. Daje szanse healerom na odratowanie Cię jesli dostaniesz śmiertelną bułę.
Blast Wave -opisany w sekcji Czary.
Hot Streak - przestajemy procować Arcane Missiles, mamy natomiast szansę na instant darmowego Pyroblasta - obowiązkowo.
Improved Scorch -Nieobowiązkowy talent, redukuje koszt Scorcha do 0 - wysoce przydatne - zawsze mozesz podespić, nawet jeśli trochę słabiej.
T4:
Molten Shields - kolejny talent mający większe znaczenie w PvP - jesli nie bierzemy Blazing Speed, to też omijamy.
Combustion -one point wonder - sam ten talent robi jakieś 8-10% damage done.
Improved Hot Streak - Gdy critniemy 2 razy pod rząd ( co ważne, liczy tylko no periodic dmg, więc DoTy tu nie pomogą), aktywuje Hot Streak - wzmacnia skalowanie się Fire maga z Critem.
Firestarter - Pozwala castować Scorcha w biegu - obowiązkowo.
T5:
Improved Flamstrike - redukuje cast time FSa i jeśli nasz Blast Wave uderzy 2 targety, dorzuca w to samo miejsce darmowego FSa - wysoce przydatny na walki AoE.
Dragon’s Breath -opisany w sekcji Czary.
Molten Fury - Pozwala na wejście w tzw. fazę Execute’a - na niskim życiu przeciwnika zadajemy mu 12% więcej dmg.
T6:
Pyromaniac - jeśli nasze DoTy są w tym samym czasie na 3+ targetach dostajemy 10% spell haste - a jak wiadomo, zwykle DoTy mardzo dobrze skalują się z haste’m [dblpt])
Critical Mass -Zwiększa dmg Living Bomby (i Flame Orba ….) o 15% i gwarantuje, że nasz Scorch i Pyro zostawią na celu debuff zwiększający częstotliwość spell critów na tenże cel o 5% - bardzo ważny talent, debuff może zostać nadpisany przez Warlocka z talentem Shadow and Flame.
T7:
Living Bomb -opisany w sekcji Czary.

Arcane Tree

Arcane Concentration - talent pułapka - koszty czarów w Fire nie osiągają tak zaporowych wartości jak Arcane Blast na 3-4 stackach i nie ma problemów z zarządzaniem maną bez tego talentu.
Nethewind Presence - płaskie 3% haste, koniecznie.

Frost Tree

Piercing Ice -  płaskie 3% crita, koniecznie.

Drzewko talentów:

http://atlantiss.pl/armory/talent-calcu … 1323103.17-


V. Glyphy


PRIME GLYPHS

Glyph of Fireball - 5% crita dla naszego fillera - oczywiście

Glyph of Frostfire - alternatywa dla powyższego glyphu - usuwa slow z FFB, ale zostawia DoTę. Generalnie oba buildy mają podobne osiągi.

Glyph of Pryoblast - Preferowany - co prawda bardzo rzadko hardcastujemy Pyro, ale dodatkowa szansa na crit z naszego darmowego instant proca pozwala na utrzymanie fajnego Ignite’a na celu.

Glyph of Molten Armor - Wymienny z glyphem poniżej, daje dodatkowe 2% na crita

Glyph of Living Bomb - 3% więcej dmg z LB - preferowany w buildzie pod haste w stosunku do glyphu wyżej.


MAJOR GLYPHS

Glyph of Evocation - Nasze Evo leczy nas za 40% naszego życia podczas channella - bardzo przydatne.

Glyph of Dragon’s Breath - 3sek krótszy CD na DB, przydatny na walki AoE.

Glyph of Blast Wave - Dodatkowa 1 sek slowa z BW - nieobowiązkowy.

Glyph of Polymorph - rzucając Poly ściągamy z celu wszystkie DoTy - przydatne przy przebijaniu się przez uciążliwy trash.

Glyph of Blink -wydłuża zasięg o 5y. Zabawne.

MINOR GLYPHS

Glyph or Mirror Image  - w założeniach zwiększa nasz DPS, ale Mirror Image na chwilę obecną jest bardzo słabym CD ofensywnym.

Glyph of Slow Fall - no bo czemu mamy nosić dodatkowe rzeczy w plecaku? [dblpt])

VI. Statystyki


Da maga Fire, jak dla każdego innego castera priorytet mają hit do capa i Intel, Intel i jeszcze raz Intel.

Intellect >> Hit  (do capa) > Haste >= Crit > Mastery

Intellect - zawsze i wszędzie najpotęzniejsza statystyka: zwiększa siłę naszych czarów, nasze zasoby many, w drobnym stopniu boostuje też crita. Dlatego prawie zawsze opłaca się brać przedmioty o wyższym item level - wartość intellectu jest wysnuwana z tej “statystyki”.


Haste - Bardzo potężna statystyka. Skaluje się linowo z FB, Pyro i Scorchem i skokowo ze wszystkimi DoTami - jeśli jesteśmy w pobliżu kolejnego ticku warto zrefordżować inne statystyki do osiągnięcia pułapu.


128.057 haste rating to 1% haste.


Crit - Bardzo istotna statystyka dla Fire maga, z/w na talenty Ignite i Hot Streak - Ignite stanowi dużą część dmg maga i jest podstawową DoTą dla dobrego Combustion.

179.28 crit rating to 1% crita


Mastery - dla osób niedoinformowanych zacytuję:

“Increases damage done by all your periodic fire damage spells by 22%. Each point of Mastery increases periodic damage done by an additional 2.8%”


Mastery u Fire maga jest przydatną statystyką, ale ponieważ najważniejsza DoTa na którą działa - Ignite zależy od Crita, schodzi na dalszy plan. Nadmienię też że na combu NIE działa mastery po raz kolejny - jest liczone tylko raz przy oryginalnych DoTach.

179.28 Mastery rating to jeden punkt Mastery

VIII. Gemy

Przy gemowaniu się, warto stosować zasadę : jeżeli socket bonus nie jest równy 10 inta za każdy nieczerwony socket - olewamy go [dblpt]D Int jest zawsze i wszędzie najważniejszy.

czerwony:
Brilliant Inferno Ruby 40 Intellect
niebieski:
korzystamy z fioletowych gemów
żółty:
korzystamy z pomarańczowych gemów
pomarańczowy:

Artful Ember Topaz 20 Intellect /20 Mastery rating
Potent Ember Topaz 20 Intellect / 20 Critical strike rating
Reckless Ember Topaz 20 Intellect / 20 Haste rating
fioletowy:

Veiled Demonseye 20 Intellect /20 Hit rating
zielony:
korzystamy z pomarańczowych/fioletowych gemów.

Meta gem:
Burning Shadowspirit Diamond - 54 Intellect / 3% Increased Critical Damage Effect
Chaotic Shadowspirit Diamond - 54 Critical Strike rating  / 3% Increased Critical Damage Effect




IX. Enchanty

Head - Arcanum of Hyjal - 60 Intellect / 35 Crit rating - Revered z Guardians of Hyjal
Shoulders - Felfire Inscription - 130 Intellect / 25 Haste rating - tylko dla Inscription  ///  Greater Insciption of Charged Lodestone - 50 Intellect / 25 Haste rating - Exalted z Therazane
Back - Lightweave Embriodery ( 580 Intellect na 15 sek - 60 sek ICD) - tylko dla Tailoring  ///  Enchant Cloak - Greater Intellect - 50 Intellect - Enchanting
Chest -Enchant Chest - Peerless Stats - 20 All stats - Enchantning  ///  Enchant Chest - Mighty Stats - 15 All stats - Enchanting
Wrist- Draconic Embossment - Intellect - 130 Intellect - tylko dla Leatherworking  ///  Enchant Bracer - Mighty Intellect - 50 Intellect - Enchanting
Hands - Synapse Springs - 480 Intellect na 10 sek (60 sek CD - dzieli go z trinketami) - tylko dla Engineering  ///  Enchant Gloves - Greater Mastery - 65 Mastery rating - Enchanting  ///  Enchant Gloves - Haste - 50 Haste rating - Enchanting
Legs - Powerful Ghostly Spellthread - 95 Intellect i 55 Spirit - Tailoring
Boots - Enchant Boots - Mastery - 50 Mastery rating - Enchanting  ///  Enchant Boots - Haste - 50 Haste rating - Enchanting  ///  Enchant Boots - Precision - 50 Hit rating - Enchanting  ///  Enchant Boots - Lavawalker - 35 Mastery rating i drobny movement speed - Enchanting
Ring - Enchant Ring - Intellect - 40 Intellect - tylko dla Enchanting
Weapon - Power Torrent - 500 Intellect na 12 sek (45 sek ICD) - Enchanting /// Enchant  Weapon - Hurricane - 450 Haste rating na 12 sek (45 sek ICD) - Enchanting
Offhand - Enchat Off-hand - Superior Intellect - 40 Intellect - Enchanting



X. Rotacja - priorytety

Wraz z wejściem Cata, Blizzard dość skutecznie wyzbył się czystych rotacji z gry. Pod tym względem Fire jest wyjątkowo niewdzięczne, zwłaszcza kiedy crity nie chcą wchodzić :<

Single Target:

Na otwarcie
Pyroblast(podczas pulla) > Fireball > Living Bomb > spam Fireball ( Scorch jeśli trzeba biegać)

“Rotacja”
Combu ( gdy Ignite ma rozsądną wartość) > instant Pyro > Living Bomb > Fireball/Scorch(gdy biegamy/ dla odświerzenia debuffa, jeśli Pyro nie proca przez 30 sek)

W tym miejscu na temat Combustion i Ignite’a -  Living Bomb i DoTa z Pyro mają razem średnio 1-1,5k dpsu ( w zależności od gearu). Oznacza to, że odpanie Combu gdy oba są aktywne zrobi bazowo 10-15k dmg. Dla uzyskania naprawdę przyjemnych cyferek potrzebny jest dobry Ignite - jak wcześniej wspominałem, dzieląc przez 2 wartość ticku dostaniemy DPS tejże DoTy.

AoE:

jak wyżej, czy czym:

Gdy na celu mamy (w miarę możliwości) komplet DoT BĄDŹ Living Bomb jest tylko na naszym celu i zaraz wybuchnie i mamy dostępny Impact - odpalamy Fire Blasta. Poprawiamy Blast Wave i Dragon’s Breath - o ile to możliwe. Flamestrike co ~6sek - tyle trwa efekt.


XI. Trinkety

Cataclysm Heroic Dungeon:

Blackrock Caverns - Ascendant Lord Obsidius - Witching Hourglass - 285 Intellect PROC: 1710 Haste rating / 15 sek (ICD  75sek)

Stonecore - Ozruk - Tendrils of Burrowing Dark - 285 Mastery rating PROC: 1710spell power / 20sek (ICD 100sek)

Halls of Origination - Temple Guardian Anhuur - Anhuur’s Hymnal - 285 Hit rating  PROC: 1710 spell power / 10sek  (ICD 50sek)

Lost City of the Tol’vir - Siamat, Lord of the South Wind - Sorrowsong - 285 Mastery rating  PROC: 1710 spell power / 10sek (ICD 20 sek) gdy uderzamy w cel na 35% życia lub mniej - działa również na taki które ściągną cel poniżej tej wartości/ zabiją go gdy ma więcej życia.



Trinkety ilvl 359:

Archeology - Night Elf 450+ - Tyrande’s Favourite Doll - 321 Intellect   ACTIVE: 4200mana  (60 sek CD) - wart 350mp5 - dobry na początek, solidna porcja Intellectu, będzie jednak pierwszy w kolejce do wymiany.

Alchemy - Vibrant Alchemist Stone - 301 Intellect + 194 Haste rating  + czerwony socket( +10 Intellect bonus) + 40% więcej many/health z potek - solidny trinket na początek, warto go jednak wymienić na bardziej agresywny z rozwojem postaci.

Baradin Wardens - Exalted - Stump of Time - 321 Hit rating  PROC:1926 spell power / 10sek (ICD 90 sek) - ze względu na trudność osiągnięcia hit capa przed/ podczas pierwszego tieru raidowego wysoce wskazany.

Valor Points - Soul Casket - 321 Mastery rating  ACTIVE: 1926 spell power / 20sek (120 sek CD) - jeśli nie masz szczęscia na raidach a dysponujesz zapasem VP, jest to całkiem solidna opcja.

Bastion of Twilight - Valiona & Theralion - Theralion’s Mirror - 321 Intellect  PROC: 1926 Mastery / 20sek (100 sek ICD) - ciekawa opcja, odpalenie Combustion podczas proca może przynieść nieziemskie efekty, ale jak już wcześniej pisałem - nie mamy kontroli nad tym, kiedy odpalimy Combustion.

Bastion of Twilight - Ascendant Council - Heart of Ingacious - 77 spell power/stack na 15sek- 5stacków (385spell power)  ACTIVE: Zjada stacki dając 321 Haste rating za stack na 20 sek (120 sek ICD) - Użycie active’a nie blokuje zdobywania nowych stacków. Ciekawa opcja, cooldown active'a idealnie zgrywa się z cd na Combu, przec co możemy zagwarantować mu jeszcze jeden tick. Wymaga testów.

Blackwing Descent - Atramedes - Bell of Enraging Resonance - 321 Crit rating  PROC: 1926 spell power / 20sek (100 sek ICD) - kuszący jako alternatywa dla Stump of Time, jesli wyciągniemy w reszcie gearu dość Hit ratingu.

Insciption - Darmoon Card : Volcano - 321 Mastery rating - PROC: 1890 Fire  dmg + 1600 Intellect /12sek (45sek ICD ) - Na tą chwilę najpotężniejszy trinket dostępny dla dużej części casterów, stosowany również na poziomie Firelandów - na część Fire dmg działają wszystkie modyfikatory poza bonusem do crit dmg. Ma nawet dolicznik 10% spellpowera!

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
shippuden-story - lodzkieforumsportowe - uniwersum-szkolna17 - skyradio - grzalkateam